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Annegret Kellner

Terra Nillius

The borders that distinguish one from the other are sometimes so hard to break or overcome, and other times hardly noticeable and perhaps too easily crossable. While thinking of respected opposites and contrasts, of what’s yours or mine, I soon remembered the unintended possibilities of the space in between. During the division of my nation – the iron curtain of former East and West Germany – both parts kept distance from the inner border; on the east side with lethal intentions preventing crossing. This keeping-away led to the so-called Green Band, in which endangered flora and fauna could reoccupy the grounds of this no-man’s land. I am glad this strip wasn’t overlooked after the reunion, and that it now connects to a larger network of protected areas reaching from Finland to the Black Sea. The grass is maybe greener in between.

Terra Nillius

Las fronteras que distinguen a uno del otro son a veces tan difíciles de romper o superar, y otras veces apenas se notan y se cruzan con demasiada facilidad. Mientras pensaba en los respectivos opuestos y contrastes, en lo propio y lo ajeno, pronto recordé la posibilidad no intencionada del espacio intermedio. Durante la división de mi nación, la cortina de hierro de la antigua Alemania Oriental y Occidental, ambas partes se mantuvieron a distancia de la frontera interior; en el lado este con intenciones letales que impedían el cruce. Este alejamiento permitió que se creara la Banda Verde, en la que la flora y la fauna en peligro de extinción podrían volver a ocupar los terrenos de esta tierra de nadie. Me alegra que esta franja no haya sido pasada por alto después de la reunificación y que ahora se conecte a una red más amplia de áreas protegidas que se extienden desde Finlandia hasta el Mar Negro. El pasto es tal vez más verde en el medio.

Annegret Kellner (Germany, 1979) currently lives and works in Amsterdam. She is best known for her photographic and sculptural works, dealing with the subtle representation of tortured houseplants. Her provocative methods offer experiences of conflict as well as comfort. Annegret’s works have been exhibited internationally in galleries and independent art spaces, including Galerie Fons Welters in Amsterdam, Kunstverein Diepenheim, the KPMG collection, the Dutch Ministry of Foreign Affair and the Akzo Nobel Art Foundation. During her education at Academie Minerva in Groningen, she also studied for several months at the Academy of Fine Arts in Dresden, Germany and Hunter College in New York. In 2005, Annegret obtained her Masters in Fine Arts with honours…
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from the Frank Mohr Institute. In 2013, she completed a MC Cultural Management at the Antwerp Management School. Besides her artistic practice, she teaches at two art academies in The Netherlands.

annegretkellner.com

Bio

Annegret Kellner (Alemania, 1979) actualmente vive y trabaja en Ámsterdam. Annegret es más conocida por sus trabajos fotográficos y escultóricos, que tratan de la representación sutil de plantas de interior torturadas. Sus métodos provocativos ofrecen experiencias de conflicto así como de confort. Las obras de Annegret han sido expuestas en galerías internacionales como la Galerie Fons Welters en Ámsterdam y en espacios de arte independientes como Kunstverein Diepenheim. Entre otros, la colección de KPMG, el Ministerio de Asuntos Exteriores holandés y la Fundación Akzo Nobel Art. Durante su educación en la Academia Minerva en Groningen, también estudió varios meses en la Academia de Bellas Artes de Dresde, Alemania y en el Hunter…
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College de Nueva York. En 2005, Annegret obtuvo su Maestría en Bellas Artes con honores del Instituto Frank Mohr. En 2013, Annegret completó un MC de Gestión Cultural en la Escuela de Gestión de Antwerp. Además de su práctica artística, enseña en dos academias de arte en los Países Bajos.

annegretkellner.com